zondag 25 oktober 2009





Als eerste vraag is er altijd waarom Beardie. Hier is de verklaring:
Ik had een hond en dat is een bearded collie. Dit zijn hele lieve honden. Toen ik begon met ontwerpen was het vrij makkelijk om een naam te vinden voor mijn ontwerpen,nl. mijn hond: een bearded collie, of zoals ook wel genoemd een beardie.
Door een scheiding woont de hond niet meer bij mij, maar bij mijn ex. Maar af en toe komt ze nog wel logeren.
Ze is inmiddels al wat ouder geworden (al ruim 12,5 jaar) en we zijn bang dat ze niet lang meer leeft.


The first question people always ask me is Why Beardie??
Answer to this question is very easy. I had a dog which is a bearded collie. These are extremely nice dogs. And when I started designing it was easy to find a name for my designs, i.e. my dog: a bearded collie or more often named a Beardie.
Because I got divorced 5 years ago the dog is no longer living with me, but with my ex-husband. But sometimes she comes and stays with us. She has grown older over the years( she is already 12.5 years) and we are afraid she won't live a lot longer.

Na lang nadenken en veel gesprekken op beurzen etc. bleek mij dat veel mensen behoefte hebben aan tips, aan nieuwe zaken op borduurgebied enz. Dus ik heb besloten om workshops te gaan geven, maar ook om door middel van een blog te laten zien waar ik mee bezig ben en wat de diverse mogelijkheden zijn.

Wat ga ik vermelden:
1. borduurwetenswaardigheden
Ik heb voorlopig een schema'tje gemaakt van waar ik de eerste paar maanden over wil gaan schrijven.
De eerste maand over diverse garens, zowel zijden als katoenen borduurgarens, maar ook diverse andere garens zoals perle enz.
De tweede maand volgt over allerlei afwerkingstechnieken
Daarna volgt Blackwork, speciale steken enz.
Dus je ziet volop keuze. Dat alles gecombineerd met gratis patroontjes of linken naar gratis patronen.
2. waar ben ik mee bezig
Waar ben ik zelf mee bezig , met foto's natuurlijk.
3. Nieuwe zaken
En natuurlijk de nieuwe zaken die ik ben tegengekomen op borduurgebied. En dat kunnen er veel zijn, denk maar aan nieuwe patronen, andere garens, maar ook boeken.

In principe zal ik proberen 1 x per week mijn blog aan te vullen.


After a long time of thinking, speaking to people at shows etc., I found there are still a lot of people who need tips for needlecraft, want to know what is new etc. Therefor I have decided to start giving workshops, but also to start a blog to show what I am working on and different possibilities.
What will I write about:
1. Different items about stitching
I started with a little schedule for the first couple of months what I am going to write about. The first month we will talk about
different threads, not only silk but also cotton threads, and other threads like perle etc. The second month will be about different finishing techniques. After that it will be about blackwork, special stitches. So as you can see a lot of choice. This all combined with small freebies.
2. What am I working on right now, ofcourse we will show small pictures
3. New items we found and that can be either new charts, new threads,new books, you name it.

I will try to post to this blog at least once a week. But we all know live, something might happen and we don't have time to do it. But I will seriously try to post.

Mochten er vragen zijn, vraag maar, want dan geef ik z.s.m. antwoord.

Ik hoop dat veel mensen dit blog gaan lezen.




When you have any questions, please let me know. I will answer a.s.a.p.

I do hope a lot of people will be reading my blog.

Thank YOU


1 opmerking:

Unknown zei

ik begin je blog nu te lezen, ben volger geworden, ben zekers benieuwd naar alles watje schrijft, ga zo door

imke